Нас 12... Це багато чи мало? Однозначної відповіді на це запитання не
дасть жоден учитель методичної комісії гуманітарних і фізико-математичних
дисциплін. Мабуть, у відповідь вас запитають: «А що нам треба зробити?» Справа
в тому, що, працюючи головою методичної комісії, весь час дивуюся, як встигає
зробити вчитель своєчасно все те, що від нього вимагають. А вимагають усі:
діти, батьки, шкільна адміністрація, методисти... Навіть перерахувати всіх,
хто спрямовує і контролює роботу педагога, неможливо. Тому вже давно зрозуміла,
що найголовніше моє завдання, як голови методичної комісії, полягає в допомозі
вчителям. Що зробити для того, щоб
педагоги зрозуміли: разом важку справу робити легше? Так за багато років
вдалося створити певну систему методичної роботи. І починається вона
насамперед, про це я хочу сказати з гордістю, із взаємоповаги та взаємодопомоги
в нашому педагогічному колективі.
Модель методичної роботи
Основні завдання методичної
·
інформаційне забезпечення
педагогічних працівників із питань педагогіки, психології, фахових дисциплін;
·
апробація та введення нових,
освітніх технологій і систем;
·
усебічний розвиток творчих
здібностей педагогів, формування в них навичок науково-дослідної роботи,
зацікавленості педагогічними технологіями;
·
перенесення акценту з інформаційних
на інтерактивні аспекти,
·
сприяння виробленню в учителів
умінь і навичок самостійної роботи з метою неперервного підвищення своєї
кваліфікації та вдосконалення педагогічної майстерності.
Формуємо:
· соціальну активність;
· професійну компетентність;
· духовність учителя;
· педагогічну майстерність;
· педагогічну культуру;
· педагогічну творчість.
Залучаємо до роботи над методичною
проблемою «Використання інноваційних
педагогічних технологій – необхідна умова якісної освіти»
·
тренінги;
·
проблемні семінари;
·
засідання методичних комісій;
·
тижні педмайстерності;
·
семінари-практикуми;
·
майстер-класи.
Використовуємо різні форми методичної роботи.
1.Колективні:
-психолого-педагогічний семінар;
-семінар-практикум;
-педагогічні читання.
2.Групові:
-засідання методичної комісії;
-творча група;
-тренінги.
3.Індивідуальні:
-співбесіди;
-самоосвіта;
-консультації;
-анкетування.
Ми також прагнемо підвищиш рівень методичної культура педагога.
Компоненти методичної культури педагога:
-науковий світогляд;
-загальнонаукова й фахова ерудиція;
-глибокі психолого-педагогічні знання;
-глибокі знання в галузі викладання навчального
предмета, методика виховання;
-володіння новітніми технологіями;
-творче мислення;
-критичність
мислення;
-потреба самовдосконалення;
-відчуття нового.
Складовою методичної
проблеми ліцею: забезпечення формування
особистості ліцеїста на основі якісної освіти, розвитку його творчих
можливостей, самовдосконалення через підвищення
рівня компетентності педагогів є методична проблема вчителів гуманітарних
дисциплін «Використання інноваційних
педагогічних технологій – необхідна
умова якісної освіти» у 2014-2015 навчальному році є 3 етапом реалізації
завдань, які передбачає програма із ІІІ етапів роботи над методичною проблемою
на 2012 -2015 навчальний рік.
2014-2015 рік
–підсумковий
§ Узагальнення та поширення передової педагогічної ідеї
творчих учителів.
§ Презентація досвіду роботи вчителів методичної комісії
гуманітарних дисциплін.
§ Аналіз результативності роботи над методичною проблемою.
§ Діагностика ефективності методичної роботи.
§ Моніторинг зростання якості навчальних досягнень учнів із
предметів.
§ Фестиваль відкритих навчально-виховних заходів.
§ Підготовка методичних посібників із реалізації проблеми.
§ Звіт «Підсумки роботи над
науково-методичною проблемою та визначення перспектив подальшого
удосконалення діяльності педагогічного колективу».
Пріоритетними напрямами роботи за
три роки над методичною проблемою «Використання інноваційних педагогічних
технологій – необхідна умова якісної освіти »були:
1)
удосконалення форм, методів
навчання й контролю за розвитком знань, умінь і навичок;
2)
упровадження інновацій у практику
роботи;
3)
самоосвіта й обмін досвідом;
4)
якісна організація предметних
тижнів;
5)
системний аналіз і моніторинг
діяльності
Ми працювали за визначеною проблемою, яка виходила
із методичної проблеми ліцею й потреб членів методичної комісії .
Найбільш поширені такі аспекти:
· розгляд нормативно-правових документів щодо організації НВП;
·
актуальні питання сучасних
наукових і методичних проблем;
·
опрацювання інноваційних
педагогічних технологій.
Методичні комісії спрямовували, координували діяльність конкретного циклу
предметів, аналізували результативність роботи в межах своєї компетенції,
визначали проблемні кола професійної діяльності та накреслювали засоби для їх
розв'язання. Також на засіданнях методичних комісій розглядали інноваційні
підходи до організації НВП, здійснювали пошук шляхів донесення їх змісту до конкретного
вчителя.
Форми проведення засідань методичних комісій і зміст питань для обговорення
відповідали загальній тенденції методичної роботи: максимальна дієвість,
практичність, значущість, їх діяльність була побудована на аналітико-діа
гностичній основі щодо якості навчальних досягнень, організована із залученням
моніторингових досліджень.
МК вчителів природничо-математичного циклу приділяло
значну увагу формуванню творчої компетентності навчання. Урахувавши критичні
зауваження, члени МК поліпшили індивідуальну роботу з учнями, які мали проблеми
у вивченні математичних дисциплін, шляхом проведення індивідуальних занять.
Учителі гуманітарного циклу працювали над формуванням
творчого потенціалу особистості шляхом організації проектної діяльності та використання
комп'ютерних технологій. Вони зосередили увагу на вивченні й застосуванні в навчальному
процесу проектної методики.
Методичні комісії обговорювали на своїх засіданнях важливі проблеми
навчально-виховного процесу, організовували відкриті уроки та виховні заходи,
предметні тижні, предметні олімпіади, вивчення й узагальнення ППД.