вівторок, 23 червня 2015 р.

Аналіз роботи над методичною проблемою за 2012-2015 н.р.

Нас 12... Це багато чи мало? Однозначної відповіді на це запи­тання не дасть жоден учитель методичної комісії гуманітарних і фізико-математичних дисциплін. Мабуть, у відповідь вас запитають: «А що нам треба зробити?» Справа в тому, що, працюючи головою методичної комісії, весь час дивуюся, як встигає зро­бити вчитель своєчасно все те, що від нього вимагають. А вимагають усі: діти, батьки, шкільна адміністрація, методисти... На­віть перерахувати всіх, хто спрямовує і контролює роботу педагога, неможливо. Тому вже давно зрозуміла, що найголовніше моє завдання, як голови методичної комісії, полягає в допомозі вчителям.  Що зробити для того, щоб педагоги зрозуміли: разом важ­ку справу робити легше? Так за багато років вдалося створити певну систему методичної роботи. І починається вона насамперед, про це я хочу сказати з гордістю, із взаємоповаги та взаємодопомоги в нашому  педагогічному колективі.


Модель методичної роботи


Основні завдання методичної
·     інформаційне забезпечення педагогічних працівників із питань педагогіки, психології, фахових дисциплін;
·     апробація та введення нових, освітніх технологій і систем;
·     усебічний розвиток творчих здібностей педагогів, формування в них навичок науково-дослідної ро­боти, зацікавленості педагогічними технологіями;
·     перенесення акценту з інформа­ційних на інтерактивні аспекти,
·     сприяння виробленню в учи­телів умінь і навичок самостійної роботи з метою неперервного підви­щення своєї кваліфікації та вдоско­налення педагогічної майстерності.
Формуємо:
·     соціальну активність;
·     професійну компетентність;
·     духовність учителя;
·     педагогічну майстерність;
·     педагогічну культуру;
·     педагогічну творчість.
Залучаємо до роботи над методичною проблемою «Використання інноваційних педагогічних технологій – необхідна умова якісної освіти»
·     тренінги;
·     проблемні семінари;
·     засідання методичних комісій;
·     тижні педмайстерності;
·     семінари-практикуми;
·     майстер-класи.

Використовуємо різні форми методичної роботи.
1.Колективні:
-психолого-педагогічний семі­нар;
-семінар-практикум;
-педагогічні читання.
2.Групові:
-засідання методичної комісії;
-творча група;
-тренінги.
3.Індивідуальні:
-співбесіди;
-самоосвіта;
-консультації;
-анкетування.
Ми також прагнемо підвищиш рівень методичної культура педа­гога.
Компоненти методичної куль­тури педагога:
-науковий світогляд;
-загальнонаукова й фахова ерудиція;
-глибокі психолого-педагогічні знання;
-глибокі знання в галузі ви­кладання навчального предмета, методика виховання;
-володіння новітніми техноло­гіями;
-творче мислення;
    -критичність мислення;
-потреба самовдосконалення;
-відчуття нового.

Складовою методичної проблеми ліцею: забезпечення формування особистості ліцеїста на основі якісної освіти, розвитку його творчих можливостей, самовдосконалення через підвищення рівня компетентності педагогів є методична проблема вчителів гуманітарних дисциплін «Використання інноваційних педагогічних технологій – необхідна умова якісної освіти» у 2014-2015 навчальному році є 3 етапом реалізації завдань, які передбачає програма із ІІІ етапів роботи над методичною проблемою на 2012 -2015 навчальний рік.

                           2014-2015 рік –підсумковий
§ Узагальнення та поширення передової педагогічної ідеї творчих учителів.
§ Презентація досвіду роботи вчителів методичної комісії гуманітарних дисциплін.
§ Аналіз результативності роботи над методичною проблемою.
§ Діагностика ефективності методичної роботи.
§ Моніторинг зростання якості навчальних досягнень учнів із предметів.
§ Фестиваль відкритих навчально-виховних заходів.
§ Підготовка методичних посібників із реалізації проблеми.
§ Звіт «Підсумки роботи над  науково-методичною проблемою та визначення перспектив подальшого удосконалення діяльності педагогічного колективу».
 Пріоритетними напрямами роботи за три роки над методичною проблемою «Використання інноваційних педагогічних технологій – необхідна умова якісної освіти »були:
1)   удосконалення форм, методів навчання й конт­ролю за розвитком знань, умінь і навичок;
2)   упровадження інновацій у практику роботи;
3)   самоосвіта й обмін досвідом;
4)   якісна організація предметних тижнів;
5)   системний аналіз і моніторинг діяльності
Ми працювали за визначеною проблемою, яка виходила із мето­дичної проблеми ліцею й потреб членів методич­ної комісії .                  
   Найбільш поширені такі аспекти:
·     розгляд нормативно-правових документів щодо організації НВП;
·     актуальні питання сучасних наукових і ме­тодичних проблем;
·     опрацювання інноваційних педагогічних тех­нологій.
Методичні комісії спрямовували, коор­динували діяльність конкретного циклу предме­тів, аналізували результативність роботи в ме­жах своєї компетенції, визначали проблемні кола професійної діяльності та накреслювали засоби для їх розв'язання. Також на засіданнях мето­дичних комісій розглядали інноваційні підхо­ди до організації НВП, здійснювали пошук шля­хів донесення їх змісту до конкретного вчителя.
Форми проведення засідань методичних комісій і зміст питань для обговорення від­повідали загальній тенденції методичної роботи: максимальна дієвість, практичність, значущість, їх діяльність була побудована на аналітико-діа гностичній основі щодо якості навчальних до­сягнень, організована із залученням моніторингових досліджень.
МК вчителів природничо-математичного циклу приділяло значну увагу формуванню творчої компетентності навчання. Урахувавши критичні зауваження, члени МК поліпшили індивідуальну роботу з учнями, які мали проблеми у вивчен­ні математичних дисциплін, шляхом проведення індивідуальних занять.
Учителі гуманітарного циклу працювали над формуванням творчого потенціалу особистості шляхом організації проектної діяльності та ви­користання комп'ютерних технологій. Вони зо­середили увагу на вивченні й застосуванні в на­вчальному процесу проектної методики.
Методичні комісії обговорювали на сво­їх засіданнях важливі проблеми навчально-виховного процесу, організовували відкриті уроки та виховні заходи, предметні тижні, предметні олімпіади, вивчення й узагальнення ППД.