Напрями діяльності МК

Науково-методична робота в ліцеї — це система дій і заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного педагогічного працівника на розвиток творчого потенціалу всього колективу навчального закладу, на досягнення позитивних результатів навчально-виховного процесу.


 Нині основним напрямом розвитку, виховання й навчання є підвищення якості освіти. Суспільству потрібні люди, здатні активно вирішувати про­блеми, що виникають у суспільстві, ті, які розу­міють загальну ситуацію, ті, які вміють системно мислити, аналізувати, порівнювати, вирішувати особисті або фахові проблеми. Це означає, що школа повинна готувати людину ініціативну, здатну до інновацій, здатну працювати в команді, приймати рішення, витримувати перевантаження і стреси.
Сучасна модернізація освіти спрямована на особистісну орієнтацію змісту освіти і його оновлення, нормалізацію навчального наван­таження учнів, його індивідуалізацію. Концепція модернізації освіти в Україні визначила нову парадигму, зорієнтовану на розвиток особисто­сті. Треба формувати ключові компетентності, потрібні для соціалізації учнів. Тому для нашої методичної комісії є актуальною робота над темою «Формування предметних компетентностей учнів – це шлях до педагогічної майстерності»   
Компетентність — це готовність вико­ристати засвоєні знання, уміння і способи діяльності для вирішення практичних за­вдань.
Нині слід створити умови, у яких кожен учень може виявити свої таланти, реалізувати свій творчий потенціал.  Обговоривши на засіданнях методичної комісії особливості методичної теми та провівши анкетування, вчителі визначили
7 ключових компетентностей, яких ми  дотримуємося у своїй роботі:
1)               мислення — як уміння бачити зв'язок сучасного з майбутнім;
2)               співпраця — готовність до роботи в команді;
3)               адаптація — готовність застосувати інноваційні  технології;
4)               самонавчання — готовність до вирішення проблем;
5)               комунікація — готовність вислухати і взяти до уваги досвід інших людей;
6)               пошук — уміння знаходити нові ідеї і рішення;
7)               навчання — уміння здобувати знання та застосовувати їх на практиці.
Учителі нашого ліцею ставлять за мету сприяти розвитку життєвих компетентностей учня й формуванню навичок, необхідних для ста­новлення основ індивідуально-особистісної життєтворчості, адже за словами В.Сухомлинського, «кожна дитина — це неповторна, яскрава, індивідуальна людська особистість, котра має свої сміливі думки, ціле­спрямовані погляди, переконання, інтереси. І вчитель має знайти ключ до кожного дитячого серця».
   Розвиток системи освіти значною мірою залежить від майстерності педагогів загалом і від людських якостей кожного з них. Зміна тради­ційних цінностей, конфлікт між стереотипами, що склалися, і запитами сьогоднішніх школярів змушують учителів усе більше замислюватися над системним розвитком професійної компетентності та цілеспрямо­вано «творити» самого себе.
   Методичні комісії спрямовували, коор­динували діяльність конкретного циклу предме­тів, аналізували результативність роботи в ме­жах своєї    компетенції, визначали проблемні кола професійної діяльності та накреслювали засоби для їх розв'язання. Також на засіданнях мето­дичних комісій розглядали інноваційні підхо­ди до організації навчального процесу, здійснювали пошук шля­хів донесення їх змісту до конкретного вчителя.
 Форми проведення засідань методичних комісій і зміст питань для обговорення від­повідали загальній тенденції методичної роботи: максимальна дієвість, практичність, значущість, їх діяльність була побудована на аналітико-діагностичній основі щодо якості навчальних до­сягнень, організована із залученням моніторингових досліджень. 
Методична комісія  гуманітарного циклу  приділяла значну увагу формуванню творчої компетентності навчання. Урахувавши критичні зауваження, члени МК поліпшили індивідуальну роботу з учнями,  шляхом проведення індивідуальних занять. Учителі працювали над формуванням творчого потенціалу особистості шляхом організації проектної діяльності та ви­користання комп'ютерних технологій. Вони зо­середили увагу на вивченні й застосуванні в на­вчальному процесу проектної методики.

Із метою підвищення професійної майстерності  вчителі  залучалися до участі у психолого-педагогічних семінарах, семінарах-практикумах, конференціях, тренінгових заняттях, брали активну участь в обговоренні питань, винесених на засідання педагогічної ради, педагогічні читаннях.

 Члени методичної комісії ціілеспрямовано працювали над реалізацією науково-методичної проблеми ліцею , методичної комісії та індивідуальних методичних проблем. Також вивчали, впроваджували у практику навчальної діяльності передовий педагогічний досвід, інноваційні технології навчання й виховання; активізовували пізнавальний інтерес до знань, формували духовність і позитивізм. Брали участь в обговоренні та виданні авторських методичних посібників, розробок уроків і виховних заходів. Згідно плану роботи ліцею    організовували відкриті уроки та виховні заходи, предметні тижні, предметні олімпіади.

Форми і методи методичної роботи МК гуманітарних дисциплін: колективні, індивідуальні, конкурсні.

Колективні: педагогічні діалоги «Формування мотивації учнів до навчання та самостійності», «Інноваційна спрямованість педагогічної діяльності», «Творчість вчителя як важлива характеристика педагогічної праці»; семінари «Раціональне використання презентацій як елемент пізнавальної активності ліцеїстів», «Інтеграція гуманітарних і математичних знань як передумова якісної роботи», «Ділова гра як універсальний метод навчання», «Інноваційна діяльність в освіті»; круглі столи «Шляхи  подолання неуспішності учнів», «Вчитель і учень: педагогічна співпраця».



Індивідуальні: творчі звіти; взаємовідвідування уроків; індивідуальні консультації; випуск бюлетенів «Роль навчальної стратегії у процесі навчання іноземної мови» «Проектні технології на уроках літератури», «Синдром гіперактивності дітей школи 21 ст.» курси перепідготовки педагогічних працівників. 
Як підсумок: вчитель української мови та літератури Мазуркевич Т.В. має кваліфікаційну категорію «вчитель-методист», вчитель української мови та літератури Мельник О.А. має педагогічне звання "старший-вчитель"
Приоритетні напрямки роботи на 2016/17 н.р. визначаємо: 
• координація колективних форм і методів роботи (семінари, практикуми);
• самоосвіта (атестація, оволодіння новітніми технологіями) для вдосконалення фахової підготовки та під­вищення педагогічної майстерності;
• організація заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу учнів та вчителів;
• поповнення кабінетів науково-методичною літературою;
• участь у науково-методичній роботі ліцею;
• удосконалення форм і методів навчання та контролю за розвитком знань, умінь і навичок учнів;
           • міжпредметні зв'язки на уроках та в позаурочних заходах;