Складовою методичної проблеми ліцею: забезпечення формування особистості ліцеїста на основі якісної освіти, розвитку його творчих можливостей, самовдосконалення через підвищення рівня компетентності педагогів є методична проблема вчителів гуманітарних дисциплін «Використання інноваційних педагогічних технологій – необхідна умова якісної освіти» у 2012-2013 навчальному році є І етапом реалізації завдань, які передбачає програма із ІІІ етапів роботи над методичною проблемою на 2013 -2015 навчальний рік.
І
етап роботи над методичною проблемою є
підготовчо-діагностичним і передбачає вивчення теоретичних засад проблеми:
- вивчення теоретичних засад і наявного практичного досвіду роботи з поточної теми;
- організація вчителів для втілення науково-дослідницької
програми.
створення творчих груп для реалізації програми; - проведення конференції «Особливості інноваційних технологій в школі»; анкетування вчителів та ліцеїстів;
- практичне спрямування роботи творчих груп на реалізацію науково-методичної проблеми;
- вивчення, узагальнення педагогічного досвіду роботи
вчителів;
проведення круглого столу «Компетентність сучасного вчителя».
Очікуванні
результати:
·
удосконалення
змісту,форм і методів внутрішньо ліцейської методичної роботи;
·
підвищення
професійної компетентності, творчого потенціалу педагогів;
·
стимулювання
творчості та ініціативи вчителів методичної комісії;
·
використання набутого
досвіду на практиці;
·
поширення за межами
ліцею кращого педагогічного досвіду;
·
підвищення рівня
навчальних досягнень, вихованості,розвитку учнів;
·
розвиток творчих
можливостей учнів та вчителів.
Велика увага приділяється
якості планування роботи предметних методичних комісій. Щорічно
у вересні проводиться обговорення на засіданні МК плану роботи методичної
комісії. В основу планів покладені такі критерії:
•
науковість (відповідність
сучасним досягненням науки);
•
системність (відповідність
концепції, програмі й плану роботи навчального закладу);
•
практичність (можливості й
ступінь практичного застосування, орієнтація на розвиток учнів);
•
оптимальність (відповідність віковим можливостям учнів,
здібностям, рівню їхнього розвитку, недопущення перевантаження школярів);
•
новизна.
У системі методичної комісії створено
творчу (проблемні) групу у складі 7 добре теоретично підготовлених учителів, які
працюють над вирішенням актуальних проблем навчально-виховного процесу.
Завершальним етапом роботи групи є підготовка рекомендацій, пропозицій щодо
ефективного вирішення досліджуваної методичної теми.