понеділок, 10 червня 2013 р.

Аналізуємо, плануємо, діємо


Складовою методичної проблеми ліцею: забезпечення формування особистості ліцеїста на основі якісної освіти, розвитку його творчих можливостей, самовдосконалення через підвищення рівня компетентності педагогів є методична проблема вчителів гуманітарних дисциплін «Використання інноваційних педагогічних технологій – необхідна умова якісної освіти» у 2012-2013 навчальному році є І етапом реалізації завдань, які передбачає програма із ІІІ етапів роботи над методичною проблемою на 2013 -2015 навчальний рік. 

І етап роботи над методичною проблемою є підготовчо-діагностичним і передбачає вивчення теоретичних засад проблеми:

  •   вивчення теоретичних засад і наявного практичного досвіду роботи з поточної теми;
  •  організація вчителів для втілення науково-дослідницької програми.
    створення творчих груп для реалізації програми; 
  •  проведення конференції «Особливості інноваційних технологій в школі»;  анкетування вчителів та ліцеїстів; 
  •  практичне спрямування роботи творчих груп на реалізацію науково-методичної проблеми; 
  •   вивчення, узагальнення педагогічного досвіду роботи вчителів;
     проведення круглого столу «Компетентність сучасного вчителя».

Очікуванні результати:
·     удосконалення змісту,форм і методів внутрішньо ліцейської методичної роботи;
·     підвищення професійної компетентності, творчого потенціалу педагогів;
·     стимулювання творчості та ініціативи вчителів методичної комісії;
·     використання набутого досвіду на практиці;
·     поширення за межами ліцею кращого педагогічного досвіду;
·     підвищення рівня навчальних досягнень, вихованості,розвитку учнів;
·     розвиток творчих можливостей учнів та вчителів.
Велика увага приділяється якості планування роботи предметних  методичних комісій. Щорічно у вересні проводиться обговорення на засіданні МК плану роботи методичної комісії. В основу планів покладені такі критерії:
         науковість (відповідність сучасним досягненням науки);
        системність (відповідність концепції, програмі й плану роботи навчального закладу);
        практичність (можливості й ступінь практичного застосування, орієнтація на розвиток учнів);
       оптимальність (відповідність віковим можли­востям учнів, здібностям, рівню їхнього розвитку, недопущення перевантаження школярів);
       новизна.
У системі методичної комісії створено творчу (проблемні) групу у складі 7 добре теоретично підготовлених учителів, які працюють над вирішенням актуальних проблем навчально-виховного процесу. Завершаль­ним етапом роботи групи є підготовка рекомендацій, пропозицій щодо ефективного вирішення дослі­джуваної методичної теми.