середа, 9 січня 2013 р.

Педагогічна рада-урок

Вітаємо усіх присутніх на сьогоднішньому засіданні. Сьогоднішню педагогічну раду проведемо у вигляді віртуального сучасного уроку
Тема:  Сучасний урок. Шляхи   підвищення  його ефективності.
Мета:· Актуалізація проблеми підвищення ефективності сучасного уроку.
  • Колегіальний пошук шляхів підвищення ефективності кожного уроку завдяки впровадженню інтерактивних технологій навчання; нестандартних прийомів активізації  пізнавальної діяльності учнів.
  • Активізація творчих здібностей, розвиток творчого потенціалу  кожного вчителя.
 Форма заходу:   педагогічна рада –урок 
Зазвичай ми всів звикли бачити на уроці одного вчителя, але сьогоднішній сучасний урок буде інтегрованим, ми покажемо роботу вчителів та учнів на різних уроках.
Оскільки Ви вже прийшли на наше засідання, ви є співучасниками. На кожен відкритий урок приходять «спостерігачі -керуючі», які оцінюють нашу роботу. Я впевнена, що ніхто не буде проти, що такими будуть Володимир Матвійович та Тетяна Василівна. Немає заперечень?  
Займіть будь ласка свої місця.
Домовимося відразу, що сьогоднішня педагогічна рада умовно називатиметься уроком.
Отож, розпочинаємо роботу. Урок побудуємо за традиційно визначними компонентами:

  • · організаційний момент;
  • · актуалізація опорних знань умінь і навичок;
  • · закріплення матеріалу;
  • · підсумки.
              Гармонії  на цьому уроці ми можемо досягти  тільки за умови виконання правил співпраці. Треба їх виробити.
          Пропонуємо основні правила: (учасники пропонують правила, які записуються на дошці)

  • · Говорити по черзі.
  • · Слухати і чути.
  • · Бути толерантними.
  • · Висловлюватися стисло.
  • · Бути позитивними.
Ви погоджуєтесь?
І. Організаційний момент – ми пройшли. Привітались, Володимир Матвійович допоміг відмітити відсутніх, визначили етапи уроку та мету, а також правила співпраці.
Очікування. Пропонуємо кожному учасникові творчих груп написати на аркушах паперу те, чого вони очікують від сьогоднішньої педагогічної ради. Просимо зберігати ці аркуші до кінця педагогічної ради.
ІІ. Переходимо до другого етапу – перевірка домашнього завдання. Як би ми того хотіли, чи не хотіли, але сучасний урок вимагає диференційованого домашнього завдання. Вчителі на попередній педагогічній раді отримали завдання . Зараз ми його перевіримо. Отже, перевірка домашнього завдання по проекту рішення попередньої педагогічної ради від квітня 2011 року.
  1. Вивчити та узагальнити стан формування позитивних мотивів навчальної діяльності ліцеїстів (листопад 2011р., голови МК, Мазуркевич Т.В.)
  2. Врахувати рекомендації щодо проведення емоційних, пізнавальних, вольових та соціальних методів мотивації під час проведення навчальних занять (постійно, вчителі)
  3. Провести семінар-практикум «Основні методи внутрішньої мотивації учнів до навчання під час уроку» (листопад 2011 р., Мазуркевич Т.В.). Провели, підтвердженням є слайди, які ви бачите.
  4. Презентувати роботу учасників навчально-виховного процесу з даної теми у вигляді буклетів, посібників (виконали).
  5. Популяризувати в засобах масової інформації творче надбання вчителів ліцею. Це ви також можете побачити на слайдах. 
Тож можна вважати, що домашнє завдання нами виконано.
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Мозковий штурм
Шановні колеги, успіх заняття емоційне почуття кожного учасника навчального процесу залежать від того, як вас зустрінуть, від атмосфери в класі. Тому, щоб у нас панувала приязна, добра атмосфера, атмосфера співпраці пропоную кожному учаснику  виконати наступне завдання: записати на аркуші три слова, з якими у вас асоціюється поняття «Сучасний урок».
   Керівники  груп озвучують пропозиції членів своєї групи.
· Творча взаємодія учня й учителя.
· Співнавчання та співпраця.
· Учитель – організатор процесу навчання.
· Субєкт-обєктні відносини.
Вчитель:  Кожна група запропонувала свої думки стосовно сучасного уроку.  Сьогодні ми з вами розглянемо,  яким же  чином можна зробити кожен урок більш ефективним, які чинники впливають на це.
 І так, основним ключовим елементом сьогоднішнього, як і будь- якого іншого уроку, є пізнання нового матеріалу, тобто наша тема і мета сьогоднішньої педагогічної ради. Як би ми цього не хотіли, але не можливо обійтися без теорії, тим і відрізняється сучасний урок від традиційного, що навіть у науковості, термінології ми намагаємось внести щось цікаве, живе, дієве, щоб ефективніше сприймати матеріал. Ми також будемо намагатися не завантажувати Вас науковістю і поєднаємо її з практичними застосуваннями.
            
Учитись важко, а учить ще важче
Та неповинен зупинятись ти,
Як учням віддаєш усе найкраще,
То й сам сягнеш нової висоти.
Іван Драч

Ці мудрі слова корифея української літератури якнайкраще відбивають сутність учительської праці, оскільки, працюючи з дітьми, ні на мить не можна зупинятись на досягнутому. Будь-яка справа , якою б простою вона не здавалась, вимагає нових знань, практичних навичок, творчості.
Сьогодні мало хто сумнівається, що творчість – це надійний резерв життєвої активності, певної захопленості. 
           Інформаційний  блок
     Сучасний урок – це передусім урок, на якому створено реальні для інтелектуального, соціального, морального становлення особистості учня, що допомагає  досягти високих результатів у навчанні. Це особистісно-зорієнтований урок, у центрі якого особистість  учня.
    Метод – це спосіб або шлях, яким досягається певний результат.
   Методи навчання – способи передачі вчителем та засвоєння учнями знань умінь і навичок, розвитку пізнавальних інтересів учнів.
    Пізнавальна діяльність  - процес осягнення індивідом оточуючої природної та соціальної реальності, яка спрямована на досягнення наукового розуміння оточуючої дійсності.
     Технологія – це наука про розвиток, освіту, навчання і виховання школяра на основі позитивних загальнолюдських якостей та досягнень педагогічної думки.Цю думку нам доведе Жихарєва Т.В.
    Педагогічна творчість учителя – це педагогічна діяльність, спрямована на розвиток потенційних можливостей кожного школяра.
     Умови  творчої діяльності учителя:
· усвідомлення себе як творця в педагогічному процесі;
· прийняття школяра як  суб’єкта   процесу пізнання;
· усвідомлення мети, значення та завдань власної педагогічно діяльності;
· усвідомлення особистісної творчої індивідуальності.
    Компетентність учителя – володіння вчителем необхідною сумою знань, умінь і навичок, що визначають сформованість  його педагогічної діяльності, педагогічного спілкування й особистості вчителя, як носія визначених цінностей, ідеалів і педагогічної свідомості. До слова запрошуємо Волик Г.П.
Творчість – необхідна умова становлення самого педагога, його самопізнання, розвитку і розкриття як особистості. Творчість є основою педагогічної талановитості кожного вчителя. Розвиток педагогічної творчості і підвищення навчально-виховного процесу залежить від різних факторів, а також від психолого-педагогічних умов, визначених шляхів розвитку та реалізації творчої педагогічної діяльності та особистісних рис кожного вчителя.

Тому, творчий учитель – це особистість, яка характеризується високим рівнем креативності, відповідним рівнем знань предмета, який викладає, набутими психолого-педагогічними знаннями,  вміннями  та навичками, які забезпечують його ефективну діяльність з розвитку потенційно творчих можливостей учнів. Ми знаємо Світлану Олексіївну як людину, яка має справу з точною наукою, але викладає її з надзвичайною творчістю. Зараз вона нам це доведе.(Виступ вчителя)
       Педагогічна креативність – це креативні риси, здібності, сформовані мотиви, які сприяють успішній творчій діяльності педагога.
     Отже, щоб урок був сучасним,  необхідно, щоб вчитель був творчою, компетентною особистістю, якій притаманні педагогічна креативність, толерантність у спілкуванні, творчість у діяльності. Або без  цих рис  урок буде мало ефективнім, не цікавим  для учнів. До слова запрошуємо Мінігалієву Н.О.
Модель сучасного уроку обумовлена соціально-психологічними новоутвореннями в структурі особистості учня, бо з метою цього змісту й заради такого змісту проводиться кожен сучасний урок. Істотними елементами уроку є:
· зміст уроку (змістовний блок) як система отримуваних знань, нових вмінь та стосунків, що мають бути засвоєні учнями;
· процес активної діяльності ( процесуальний блок), організований як інтелектуальна активність  кожної дитини, залученої до активної пізнавальної діяльності, результатом якої і стає засвоєний зміст уроку;
·  взаємини суб’єктів (суб’єктивний блок)  діяльності, особистісні зв’язки яких визначають успішність оволодіння змістом. Творчою особистістю є Усова А.А..(Виступ вчителя)
Урок, що забезпечив отримання учнями знань, умінь і взаємин, заслуговує на високу позитивну оцінку, оскільки результат очевидний.
Урок  тоді буде продуктивним, коли учитель може створити ситуацію успіху.
      Ситуація успіху – це те, що може організувати учитель на уроці та в позаурочний час. Ситуації успіху можна досягти тільки тоді, коли не лише вчитель, а й сама дитина визначає цей результат як успіх. Реалізація ситуації успіху відкриває великі можливості учня, нові обрії перед учнями і вчителями, дає стимули до подальшої діяльності.
Свідченням цього є відкритий урок з світової та української літератури Мельник О.А. і Корнійчук О.С..(Виступ вчителя)
           Ефективність використання інновацій під час проведення уроку значною мірою залежить від того, як реалізується творчий потенціал особистості учня. Ми  з вами, хочемо того чи ні, є вчителями нового століття, і ціле життя працюватимемо для того, щоб навчання було ефективним і плідним для кожної дитини, стало радістю і задоволенням.
«Хороші вчителі створюють хороших учнів»,- казав М.Остроградський.
«Кожний, хто вміє згуртувати навколо себе людей із різними характерами, різними інтересами й може привести їх до успіху -  справжній Майстер»,- так говориться у одній притчі.
Без творчості, компетентності учителя, ситуації успіху неможливі ні виховний, ні навчальний процес. Бо подібно до того, як скульптор ліпить свої скульптури, художник пише картини, ювелір обробляє коштовне каміння, учитель творить нову особистість, яка житиме в цьому суспільстві, стане його невід'ємною частиною.

 Практичний блок
      Інтерактивна вправа   «Створення та презентація міні проекту».
            (Робота в групах. Кожна група обговорює та презентує свій міні  проект з  поданої теми).
     Керівник  визначає  завдання для кожної  групи.
Кожна група повинна обговорити особливості проведення сучасного уроку і презентувати сої бачення, рішення, думки у вигляді творчих міні-проектів. Для цього у вас є ваша творча група, ватмани, ручки, фломастери, вирізки із газет та журналів, матеріали із засобів масової інформації. Ваше завдання – скомпонувати ці матеріали в єдине ціле і презентувати, для виконання роботи надаємо Вам 10 хвилин.
№1  «Виявити суб’єктивні чинники, які впливають на ефективність сучасного  уроку».
№2  «Визначити аспекти ефективності сучасного уроку,
          які залежать від учня»
№3. «Визначити аспекти ефективності сучасного уроку, які залежать від   учителя».